سوسول فا

شرکت‌های حمل‌ونقل خارجی بیایند تا کرایه‌ها ارزان شود - سوسول فا

امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
پنج شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۷
فیلم نهنگ عنبر 2 سلكشن رويا
دانلود قسمت 3 فصل 2 سریال شهرزاد
دانلود قسمت چهاردهم سریال عاشقانه
دانلود دوبله فارسی فصل پنجم فرار از زندان Prison Break: Sequel
دانلود قسمت دوم فصل دوم سریال شهرزاد
دانلود کتاب هیولاهای مریخی از آر ال استاین
دانلود کتاب هیولاهای مریخی از آر ال استاین
دانلود کتاب شمس و طغرا از محمدباقر خسروی

139404141347259255628514

رئیس سازمان توسعه تجارت با بیان این که هزینه حمل و نقل در کشور ما دو برابر کشورهای صنعتی است، گفت: در ایران شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی وجود ندارد و کامیون‌ها به صورت خودمالکی اداره می‌شوند که برای رقابت‌پذیری نیازمند حضور شرکتهای خارجی هستیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، ولی‌الله افخمی‌راد امروز در همایش تخصصی حمل و نقل صادراتی، فرصت‌ها و چالش‌ها اظهار کرد: اکنون شرایط کشور متفاوت شده است به طوری که در ماه‌های اخیر ۱۴۵ هیئت تجاری و خارجی در کشور حضور پیدا کرده‌اند و ۴ هزار نفر از مسئولین کشورهای غربی و خارجی به ایران آمده‌اند که این امر نشان دهنده تحول اساسی و توسعه اقتصادی در آینده است.

وی افزود: امیدواریم که با برداشته شدن تحریم‌ها و برقراری روابط با این تیم میزان مراودات اقتصادی ما با سایر کشورها افزایش یابد و حجم درامدهای کشور افزوده شود.

رئیس سازمان توسعه تجارت ادامه داد: با کاهش قیمت عرضه کالا و رقابت‌پذیری کالا و خدمات ایرانی می‌توانیم حضور گسترده‌تری در بازارهای صادراتی داشته باشیم که در این ارتباط با پذیرش سرمایه‌های داخلی و خارجی می‌توان به حجم تولید و صادرات اضافه کرد.

افخمی‌راد تصریح کرد:  برای توسعه صادرات باید تفاوت هزینه‌های صادراتی کالا و خدمات ایرانی با مشابه خارجی مورد توجه قرار گیرد.

معاون وزیر صنعت ادامه داد: حمل و نقل تاثیر مستقیمی در قیمت تمام شده کالاهای صادراتی دارد به طوری که در کشور ما هزینه حمل و نقل با وجود اینکه قیمت انرژی بالاست نرخ بیشتری در مقایسه با سایر کشورها دارد.

* هزینه حمل و نقل در ایران دو برابر کشورهای صنعتی است

افخمی‌راد گفت: سهم حمل و نقل از صادرات کالاهای نیمه‌فرآوری شده ۱۸ تا ۲۵ درصد و در کالاهای خام ۳۰ تا ۳۵ درصد است در حالی که این کالاها در کشورهای صنعتی حداکثر ۱۸ درصد هزینه‌ها است، یعنی هزینه حمل و نقل در کشور ما دو برابر کشورهای یاد شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: پایین بودن توان عملیاتی بنادر ما در مقایسه با بنادر شرکای تجاری ایران مانند چین، امارات قابل ملاحظه است به طوری که توان عملیاتی بنادر ما ۵ میلیون و ۱۶۳ هزار TU، امارات ۲۱ میلیون TU و چین ۱۸۲ میلیون TU که حتی کشور امارات ۵ برابر ما ظرفیت ما توان عملیاتی بندری دارد.

افخمی راد در ادامه با بیان اینکه حمل و نقل زمینی ما با مشکلات متعددی روبرو است، گفت: خود مالکی کامیونها و اقدام شرکتهای حمل و نقل بین‌المللی ازجمله مواردی است که هزینه حمل و نقل را در کشور ما افزوده ا

ست.

* ا یران نیازمند حضور شرکتهای خارجی بین‌المللی است

وی اضافه کرد: برای منطقی شدن قیمت‌های حمل و نقل باید رقابت‌پذیری لازم صورت گیرد و شرکتهای بین‌المللی خارجی در ایران حضور یابند.

وی افزود: آماده نبودن ظرفیت‌های تولید و عدم رقابت‌پذیری کالاها از لحاظ قیمت با نمونه‌های خارجی از جمله مواردی است که مانع توسعه صادرات شده است.

این مقام مسئول در بخش صادرات کشور گفت: ناوگان حمل و نقل داخلی کشور نیز بسیار ضعیف است و جا دارد که شرکتهای حمل و نقل داخلی برای ارتقای کمی و کیفت کامیون‌های خود اقدامات اساسی انجام دهد.

وی یادآور شد: زمانی که در مرز بازرگان حضور می‌یابند کیفیت کامیون‌های ایرانی با ترکیه بسیار مشخص و قابل ملاحظه است.

افخمی راد گفت: هزینه هر کانتیتر در بندر شهید رجایی ۴۳ دلار است که این رقم در مقایسه با بندر راس‌الخیمه، فجیره و سلامه‌عمان تفاوت بسیاری دارد به طوری که این رقم در بنادر یاد شده به ترتیب ۱۳ دلار و ۷ دلار است.

وی افزود: زمان بارگیری و تخلیه در بنادر کشور با ۶ کشور مقایسه شده است به طوری که بارگیری در بندرعباس ۴ روز و ۹ ساعت و ۴۵ دقیقه انجام می شود این رقم در کشورهای مقایسه شده کمتر از ۱۰ ساعت است.

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
دیدگاه کاربران انتشار یافته : 0 - در انتظار بررسی : 6
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.



دسته بندی

تبلیغات متنی